سرمنشأ برنامهریزی برای بهاری کردن روزهای سال و شاداب کردن کودکان و خانوادهها فقط در مهدهای کودک، کودکستانها و مراکز پیشدبستانی نیست و جامعه باید مسئولیت و تعهد در برابر سلامتی و رفاه روانی افرادش را در سرلوحه کارهای خود قرار دهد. تحقیقات فراوان نشان دادهاند که جامعه شاد و شادیآفرین، مشکلات کمتری دارد، افراد چنین جوامعی از نظر جسمی و روانی سالمترند، ارتباطات شادمانه بهتری دارند، آمار خشونت و آزار در این جوامع کاهش و شاخص خلاقیت و پیشرفت در آنها ارتقا یافته است.
حال، سؤال این است که مراکز آموزشی و فرهنگی ما نه در قالب مادی و ثبتنام اجباری در برنامههای کوتاهمدت، سریع و یکشبه بلکه طولانیمدت، هدفمند و سالیانه چه کردهاند. البته ناحق است اگر از اندک برنامههای خوب در سطح جامعه از جانب بعضی کانونها و انجمنها در قالب جشنوارهها و تشویق کودکان و خانوادهها غافل بمانیم. مراکز آموزشی، چه کارهای شاخصی دارند؟ بیگمان دیده میشود که در روزهای مطابق تقویم اجرایی و آموزشی، مراسم، گل، کاغذ رنگی، شیرینی، تغییرات ظاهری و به اصطلاح خودشان مراسم جیغ، دست و هورا صورت میگیرد. در اینگونه مراسم، گاه حتی کودکان و خردسالان در حاشیه قرار میگیرند و هاج و واج به این رنگارنگی مینگرند و نمیدانند یا به زبان ساده توجیه
روش های کاربردی پرورش خلاقیت در دانش آموزان
کودکان ,مراکز ,جامعه ,آموزشی، ,قالب ,خانوادهها ,کودکان و ,و خانوادهها ,در قالب ,بمانیم مراکز ,مراکز آموزشی،
درباره این سایت